Európai Unió, fogyasztóvédelem és környezetvédelem

Ennek a különleges tanévnek lezárásaként az utolsó tanítási napon, 2021. június 15-én társadalmi, globális és európai témanappal készültek tanáraink. Mivel az iskolánk Fogyasztóvédelmi Tudatosságra Nevelő Iskola címmel büszkélkedhet, valamint az Európai Parlament Nagykövet Iskola programjának tagja, ezért választottuk ezt a két témakört.
A nap első fele a fogyasztóvédelemé volt. Az osztályok egymással vetélkedtek, hogy ki tud valami hasznos dolgot előállítani hulladékból. Nagyon színes, érdekes munkák születtek. Közben a többiek a fogyasztók jogaival ismerkedtek, majd a témában egy kvízt kellett kitölteniük, hogy ki mennyire ismeri ezeket a jogokat. Ezután a fenntartható fejlődéssel kapcsolatos kvíz várt az osztályokra, ahol a tanórákon elsajátított ismereteiket eleveníthették fel.
.


EU nap:
Az EU napunkra megújult az aulában található EU-s faliújságunk, illetve a mellette található EU Infópont is. Itt mindenféle aktuális anyagot találhattok az EU-ról, bátran lapozgassátok őket!
Az EU napunkra megújult az aulában található EU-s faliújságunk, illetve a mellette található EU Infópont is. Itt mindenféle aktuális anyagot találhattok az EU-ról, bátran lapozgassátok őket!

Kb. fél tíztől az Európai Unió lett a főszereplő. Az osztályok változatos programokon vehettek részt.
Néhány osztályban az Európai Parlament junior nagykövetei – Varga Lili 9. B, Gombos Viktória és Keizinger Boglárka 11. D osztályos tanulók - tartottak interaktív órát az EU-ról. Szavazások, kisfilmek, játékok színesítették az előadásokat.

Két osztályban (11. A és 11. C) az Európai Parlament Kapcsolattartó Irodája támogatásával az Ezer Gyermek Alapítvány munkatársai, Szlovik Péter és Kozma Gergely tartottak online EU tanórát. Ilyen EU tanóra már tavaly tavasszal, az online oktatás alatt is volt két osztályban nagy sikerrel. Idén a járványügyi előírások miatt továbbra is online terveztük. Sajnos technikai problémák (internet) miatt ezek az előadásokat nem teljes mértékben sikerült megvalósítani. Reméljük, a következő évben már élőben, ilyen jellegű gondok nélkül jöhetnek el hozzánk az előadok.
A többi osztály kisfilmeket nézett az Európai Unió létrejöttéről, az EU működéséről, az Euróról, stb.
Ezután EU témájú rajzverseny következett. Két országot kapott minden osztály. A technika szabadon választható volt, lehetett festmény, ceruzarajz, kollázs, stb. A feladat az volt, hogy mutassák be a kapott országokat egy-egy külön rajzban. Ezen lehet étel, ital, hagyomány, tárgy, zászló, mottó, látványosság bármi, ami híres és könnyen megvalósítható a papíron. A másik feladat az EU mottójának képi megjelenítése volt: „Egyesülve a sokféleségben”. Később a zsűri értékelte ezeket a műveket.
A többi osztály kisfilmeket nézett az Európai Unió létrejöttéről, az EU működéséről, az Euróról, stb.
Ezután EU témájú rajzverseny következett. Két országot kapott minden osztály. A technika szabadon választható volt, lehetett festmény, ceruzarajz, kollázs, stb. A feladat az volt, hogy mutassák be a kapott országokat egy-egy külön rajzban. Ezen lehet étel, ital, hagyomány, tárgy, zászló, mottó, látványosság bármi, ami híres és könnyen megvalósítható a papíron. A másik feladat az EU mottójának képi megjelenítése volt: „Egyesülve a sokféleségben”. Később a zsűri értékelte ezeket a műveket.



A végén minden osztály egy online kvízt tölthetett ki az Európai Unióról.

Amíg a zsűri a napot értékelte egy közös, nyárváró táncon vehettek részt az iskola tanulói Hirholcz Ákos tanár úr vezetésével. A Jerusalema örömtánc kihíváshoz csatlakozva egy fülbemászó dallammal a boldogságot szerettük volna bemutatni. Reméljük, aki részt vett, kicsit átélhette, amit ez a tánc szeretne: az élet szépségét.

Következő műsorszámként Gülch Eszter DÖK patronáló tanár értékelte a diáknapot.
Ezután Bertháné Hári Gabriella igazgatónő a nap zárásaként az EU naphoz kötődő verseny erdményét hirdette ki. A különleges nyereményeket a Europe Direct győri irodája ajánlotta fel.
