Irodai titkár


FacebookTwitterGoogle Bookmarks
Nyomtatás
Az irodai titkár (OKJ: 54 346 03) emelt szintű szakmát két év alatt lehet elsajátítani.

Nemcsak az ügyvitel ágazatban érettségizett diákokat várjuk!
Lehetőség nyílik más szakmacsoportban érettségi vizsgát tett, illetve gimnáziumban végzett tanulók részére is a szakképzésben való részvételre.
 
A képzés kiváló alapot nyújthat egyetemi továbbtanuláshoz mind alapképzésben, mind felsőfokú szakképzésben.
Szakirányú továbbtanulásnak minősülő képzési területek:
bölcsészettudomány, gazdaságtudomány, jogi- és társadalomtudományok.
 
Az Irodai titkár számítógép-kezelési és szövegszerkesztési, gépírási, gyorsírási, titkári, gazdasági, jogi, vállalkozási, kommunikációs és protokollismeretek, valamint idegennyelvtudás birtokában hivatalokban, intézményekben, hazai és külföldi érdekeltségű szervezeteknél (gazdálkodó egységeknél) ügyintézői és titkári feladatokat lát el. Szakmai tevékenységével közvetlenül támogatja a munkahelyi vezetés/vezető döntéshozó, irányító munkáját.

Gépírás-, szövegszerkesztés- és gyorsírástudás birtokában adminisztratív és dokumentációs feladatokat lát el. Munkája során adatbeviteli feladatokat képes ellátni, táblázatokat kezelni, adatbázisokat feltölteni, dokumentumszerkesztési feladatokat elvégezni és rendszerszerűen nyilvántartani az információkat, miközben kapcsolatot tart a szervezet különböző egységeivel, munkatársaival. A vállalati rendezvények szervezésében és a háttérmunka elkészítésében kiemelkedő szerepe van.

Protokoll feladatokat is ellát, rendezvényeket, eseményeket szervez, gazdálkodással kapcsolatos részfeladatot, gazdálkodáshoz kapcsolódó feladatokat végez. Ami szintén plusz képesítése az irodai titkárnak, hogy PR tevékenységet is képes végezni szakmai irányítással. Nála az idegen nyelv ismerete (akár kettőé is!) szinte kötelező. Sok esetben az egész iroda működtetéséért felel.

Részt vesz a személyügyi feladatok ellátásában szakmai irányítással, személyi titkári, menedzserasszisztensi feladatokat lát el. Amennyiben intézményben dolgozik (például oktatási), közreműködik a tanügy-igazgatási ügyviteli feladatok és az oktatási intézmény kapcsolattartási feladatainak ellátásában is.

Az irodai titkár szakképesítés megszerzésével
a következő munkakörök tölthetőek be:


1. Titkár(nő):
Iskolatitkár, Óvodatitkár, Szerkesztőségi titkár, Színházi titkár

2. Általános irodai adminisztrátor:
Adminisztrációs ügyintéző, Bírósági adminisztrátor, Szállodai adminisztrátor, Tanszéki adminisztrátor, Ügyészségi adminisztrátor

3. Gépíró szövegszerkesztő:
Gépíróasszisztens, Számítógépes szövegszerkesztő

4. Humánpolitikai adminisztrátor:
Munkaügyi ügyintéző, Személyzeti adminisztrátor, Emberierőforrás-ügyintéző, Humánerőforrás-ügyintéző, Humánpolitikai ügyintéző

5. Irodai szakmai irányító,felügyelő:
Iktatásirányító, Irodai ügyvitel-irányító, Irodakoordinátor, Titkárságvezető, Irodavezető

6. Személyi asszisztens:
Személyi titkár, Projektmenedzser-asszisztens
 

A szakképesítéssel rendelkező képes:      
  • számítógépes adatbeviteli feladatokat végezni gyorsan és hatékonyan (a tízujjas vakírás technikájával);
  • külső és belső kapcsolatteremtő, kapcsolattartást szolgáló iratokat, leveleket, egyéb dokumentumokat készíteni, szerkeszteni, sokszorosítani; gazdálkodási, vállalkozási alapfeladatokhoz kapcsolódóan levelezést folytatni;
  • táblázat- és adatbázis-kezelési feladatokat végezni, kimutatásokat készíteni; iratkezelési feladatokat végezni (hagyományosan és elektronikus dokumentumkezelő rendszerben);
  • számítógépes ügyviteli programcsomagokat alkalmazni;
  • vezetni és kezelni a szervezet munkaerő-gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartásokat, iratokat; ellátni a feladatkörébe tartozó irodai készletgazdálkodási, reprezentációs feladatokat;
  • ellátni a házipénztár kezeléséhez kapcsolódó feladatokat;
  • ügyviteli munkafolyamatokat szervezni és irányítani;
  • irodatechnikai, információs és kommunikációs eszközöket, berendezéseket kezelni, használni; feladatkörében önállóan PR tevékenységet végezni;
  • megfelelő rangsorolással kapcsolatot tartani munkatársakkal, ügyfelekkel, partnerekkel, külső szervezetekkel magyar és egy idegen nyelven; ügyintézői feladatokat ellátni magyar és egy idegen nyelven;
  • projektfeladatokban részt venni; nyilvántartásokat vezetni; leíró feladatokat végezni magyar és egy idegen nyelven; jegyzőkönyvet vezetni, jelentéseket, statisztikákat készíteni; gyorsírással rövid jegyzeteket készíteni;
  • szervezeten belüli és kívüli rendezvényeket, programokat szervezni magyar és egy idegen nyelven.
 

OKJ-s vizsgák 2020 május-június

ÉRETTSÉGI VIZSGA AKTUALITÁSOK

Office 365 - Microsoft Teams

Digitális iskola - E-napló

Koronavírus-tájékoztató!

Tájékoztatás a képre kattintva érhető el!

Határtalanul 2019 - Erdély

Lengyel tanulmányút

Videó a Barossról

Órarend

Facebook

Poszeidon iratkezelő rendszer

Győri SZC honlapja

Menza

Fogyasztóvédelmi iskola

Boldog Iskola cím

Adatok - elérhetőségek

Bázisintézményi cím

ECDL-vizsgaközpont

Tudatos pénzügyi nevelés

Partnerintézményi cím

50 óra közösségi szolgálat

Iskolapolgár archívum


Diákok, tanárok, adminisztratív-technikai munkatársak, életpályák!

A jövő közgazdásza

Eredményeink

Nemzetközi pályázatok

Iskolánk a Facebookon

Diákönkormányzat

120. évforduló

Sajtószoba

Our school - Unsere Schule

Impresszum

Honlapszerkesztő:
Mészáros Eszter

Honlapunkkal kapcsolatos véleményeket ill. anyagokat várunk a következő címen:
meszaroseszter75
gmail.com

Statisztika

Oldalainkat eddig
6298932 látogató
tekintette meg.

Ebben az évben: 123503
Ebben a hónapban: 13373
Ezen a napon: 40

LKW WALTER