HATÁRTALANUL - Barangolás Erdélyben

FacebookTwitterGoogle Bookmarks
Nyomtatás
Május 30-án iskolánk 35 diákja és 4 kísérőtanára indulhatott el Erdélybe, hogy egy 6 napos tanulmányi kiránduláson vehessenek részt a Határtalanul pályázat keretein belül.

Utazásunk első napján 10 órás utazást követően érkeztünk meg Dévára. Szerencsére ragyogó napsütés fogadott bennünket. A szállás elfoglalása után vacsoráztunk, majd útra keltünk Déva várához, ahol csodás panoráma tárult elénk. Visszafelé a belvárost is megtekintettük.

A második napon elindultunk Székelyudvarhelyre. Út közben megtekintettük a vajdahunyadi várat, ahol rengeteg történelmi érdekességgel ismerkedhettünk meg. Ezt követően megcsodáltuk a feredőgyógyi vízesést és az algyógyi Árpád-kori körtemplomot is. Az esti órákban megérkeztünk Székelyudvarhelyre.

Kirándulásunk harmadik napján székely hőseinkre emlékeztünk a Nyerges-tetőn. Ezt követően megcsodáltuk a Szent Anna tavat, majd a lápos vidéken folytattuk tovább az utunkat. A nap végén megtekintettük a csíksomlyói templomot és zarándokhelyet, valamint a Barátok feredőjét.

Negyedik napunkon ellátogattunk székelyudvarhelyi partneriskolánkba, melynek diákjai körbevezettek minket a városukban is. Utunkat Szejkefürdőn folytattuk, ahol a borvíz és az erdélyi fürdők történetével ismerkedtünk meg. A környezetvédelem jegyében megtisztítottuk a Bözödi-tó partját. A napot a kőrispataki szalmakalap múzeumban zártuk.

A hazautazás előtti, ötödik napunkon a Madarasi-Hargitára látogattunk el. A hegyre traktorral és gyalogosan jutottunk fel. A csúcson a nemzeti összetartozása napja alkalmából rövid megemlékezést tartottunk a partner iskola diákjaival közösen. Ezt követően utunkat a Zetelaki víztározó felé vettük. Késő délután székelyvarsági malom működését csodálhattuk meg.

Az utazás hatodik napján Királyhágónál vettünk búcsút Erdélytől.

Kísérőtanárok: Gülch Eszter, Máté Bernadett, Nagy Barbara, Szaló Annamária

Partnerintézményi cím

50 óra közösségi szolgálat

Iskolapolgár archívum

Diákok, tanárok, adminisztratív-technikai munkatársak, életpályák!

A jövő közgazdásza

Impresszum

Honlapszerkesztő:
Mészáros Eszter

Honlapunkkal kapcsolatos véleményeket ill. anyagokat várunk a következő címen: