Comenius-program


FacebookTwitterGoogle Bookmarks
Nyomtatás
Iskolánk 2012. február 21-én Az egész életen át tartó tanulás európai programján belül Comenius pályázatot nyújtott be bolgár, cseh, német, török partneriskolákkal karöltve. Ebben a Comenius pályázatban a résztvevő intézmények diákjai, tanárai, folyamatosan tartják a kapcsolatot egymással, közösen dolgoznak a vállalt feladatok teljesítésén. Időnként személyesen is találkoznak, így lehetőségük nyílik jobban megismerni egymást. A második év végére egy közös projekttermék, esetünkben egy többnyelvű honlap születik. A projektnek emellett további hozadéka is lehet, melyet a tanítás, a tanulás vagy a hétköznapi élet más területén is hasznosítani tudunk. A diákok és a pedagógusok új készségekre tehetnek szert, illetve meglévő tudásukat is továbbfejlesztik.
 
A pályázatban résztvevő iskolák:
Adana Gündogdu College Törökország
Adana
www.gundogdu.k12.tr
Hans-Böckler-Berufskolleg Németország
Marl
http://hbbk.net/
Stredni odborna skola a Stredni odborne uciliste Kladno Csehország
Kladno
www.sosasoukladno.cz
Varnenska targovska gymnazia “Georgi Stoikov Rakovsky“ Bulgária
Várna
http://www.vtg-rakovski.eu
Baross Gábor Közgazdasági és Két Tanítási Nyelvű Szakközépiskola Magyarország
Győr
www.barossgyor.hu

ELŐKÉSZÍTŐ LÁTOGATÁS NÉMETORSZÁGBAN

Mészáros Eszter és Pápai Judit tanárnők 2012. január 22. és 26. között projektmegbeszélésen vettek részt Marlban. Az utazás a Comenius előkészítő látogatásra még az előző év decemberében sikerrel benyújtott pályázatból valósulhatott meg.
A megbeszélés rövid összefoglalója:
Január 22-én vasárnap megérkezésünk után közös munkavacsorán vettünk részt. Január 23-án, hétfőn reggel az iskola igazgatója, dr. Eugen Rühl úr köszöntötte a résztvevőket, majd az iskola egy-egy részlegének vezetője mutatta ba az épületet és a képzési rendszert. 11 óra körül kezdődtek a projekttel kapcsolatos angol, ill. német nyelvű megbeszélések. Január 24-én meglátogattuk a gyakorlati képzési központot. Itt PowerPoint-os bemutató után, mely a gyakorlati képzési szerkezetről, a gyakornokok kiválasztásának módjáról szólt, kb. egyórás sétát tettünk az üzemben. Délután, valamint a következő nap átbeszéltük az ütemtervet, eldöntöttük, hogy a projekt végterméke egy honlap lesz, majd elkezdtük kitölteni a beadandó pályázatot. 16.00 órakor ért véget az előkészítő megbeszélés. A bowling-partin és a 3. estére a Café del Sol étterembe szervezett vacsorán lehetőségünk volt az iskola más, a projektben résztvevő tanáraival is megismerkedni.
A pályázatot a sikeres előkészítő látogatás eredményeképp a partnerekkel karöltve benyújtottuk.

SIKERES PÁLYÁZAT

Pályázatunk címe: Komoly esélyek vagy csak elmélet? Élet egy szabad Európában. A nemzetközi munkavállalás lehetőségei és korlátai eltérő képzési rendszerek és hagyományok tekintetében
A pályázó iskolák a kultúrák megismerésén túl egymás munkaerőpiacának, képzési rendszerének elemzése révén vonzó célponttá szeretnék tenni hazájukat, ahol akár külföldi polgároknak is érdemes élni és dolgozni.
Előítéletek, emigráció, mobilitás, értékítélet, szakmai perspektívák, eltérő életutak - mindez közvéleménykutatások, interjúk, prezentációk formájában feldolgozva, s projekttermékként egy többnyelvű honlapon megjelentetve.
2012 júniusában derült ki, hogy a német és cseh partnerrel közösen indulhat a kétéves együttműködés. Sajnos a bolgár és török fél pályázatát elutasították, így le kellett mondanunk részvételükről a projektben.

A MEGVALÓSÍTÁS SZAKASZAI, EREDMÉNYEK
 
A közös honlap

A képre kattintva letölthető az első projekttalálkozó krónikája.

Elsődleges eredmény:
kérdőív magyar nyelven
kérdőív német nyelven

Német nyelvű tudósítás az első találkozóról
 
Landrat begrüßt Gäste aus Ungarn und Tschechien

Német nyelvű tudósítás az első találkozóról
 
Arbeiten in Europa

A magyar tanulók által kitöltött kérdőívek kiértékelt eredményei letölthetőek IDE kattintva.
 
A magyar tanulók véleménye a német és cseh diákok által Magyarországról kitöltött, majd elküldött eredményekről ITT tölthető le.
A fotóra kattintva letölthető a 2. projekttalálkozó krónikája.
Prezentáció a közvéleménykutatás eredményéről

Németországban a tanulók közösen állították össze egy közvéleménykutatás kérdéseit, melyet a partneriskolák közel 700 tanulója töltött ki. A ránk vonatkozó adatokat mind a német, mind a cseh iskolától megkaptuk, majd 20 diák értékelte ki az eredményeket és készítette el a prezentációt.
A magyarországi projekttalálkozóra készített kulturális programajánlat kirándulási lehetőségekkel. A magyarországi projekttalálkozóra összeállított programsorozat letölthető IDE kattintva.
Beszámoló a szakmai munka eredményeiről ITT érhető el.

Cseh és német partnerek elégedettségi kérdőíve
eredmény (magyar nyelven)
eredmény (német nyelven)
A 3. projekttalálkozó krónikája letölthető a fényképről.
A 4. projekttalálkozó történései

Receptgyűjtemény
a közös főzés emlékére
magyar nyelven
német nyelven
A két életrajz összehasonlításáról tartott prezentáció
Szótárfüzet angol-magyar-német nyelven


KÖVETKEZTETÉSEK

A program céljait a következőképp fogalmaztuk meg: a résztvevő országok kultúrái közötti közeledés elősegítése, az előítéletek lebontása, illetve lehetséges célpontként a kelet- és délkelet-európai országok bevonása a szakmai életút tervezésébe. Emellett rá szerettünk volna világítani egy európai munkahelyválasztás lehetőségeire és korlátaira a különböző oktatási rendszerek és hagyományok tükrében.

Ahhoz, hogy hazánkat elhagyjunk és egy idegen országban újrakezdjük az életet, nem csak nagy adag bátorságra van szükség, hanem reményre is, hogy ott olyan környezetre és életmódra találjunk, amelyben a jövendő életet el lehet képzelni. Nem árt azonban tisztában lenni a célország kultúrájával, történelmével, valamint tanulmányozni kell a társadalombiztosítási rendszert is. Számos nyitott kérdés marad ezen felül is: pl. mennyi nyugdíjunk lesz, ha huzamosabb ideig idegen országban élünk és dolgozunk. Erre világított rá a projektet záró szimulációs játék az EU törvénykezési gyakorlatával kapcsolatban, melynek még orvosolni kell e kérdést.

A projekttalálkozókon részt vett, valamint a 2 év alatt az itthoni munkában legtöbbet segítő tanulókkal végzett záró közvéleménykutatás megmutatta, hogy a kezdeti tudáshoz képest a projekt befejezésekor már bővebb információval és tapasztalattal rendelkeznek diákjaink, nem ítélik meg kedvezőtlenebbül az életszínvonalbeli különbségeket, és nemcsak Németország, hanem Kelet-Európa is lehet célpontja a nemzetközi munkavállalásnak - még ha jóval kisebb arányban is.

A záró közvelénykutatás eredményei itt tölthetőek le:
 
felmérés magyar nyelvű eredményei felmérés német nyelvű eredményei

Mészáros Eszter
projektkoordinátor

Facebook

Határtalanul programok

Pénziránytű Bázisiskola

Office 365 - Microsoft Teams

Digitális iskola - KRÉTA

Poszeidon iratkezelő rendszer

Fogyasztóvédelmi iskola

Adatok - elérhetőségek

Menza

Győri SZC honlapja

Videó a Barossról

Boldog Iskola cím

ECDL-vizsgaközpont

Partnerintézményi cím

50 óra közösségi szolgálat

Iskolapolgár archívum


Diákok, tanárok, adminisztratív-technikai munkatársak, életpályák!

A jövő közgazdásza

Eredményeink

Nemzetközi pályázatok

Iskolánk a Facebookon

Diákönkormányzat

120. évforduló

Sajtószoba

Our school - Unsere Schule

Impresszum

Honlapszerkesztő:
Mészáros Eszter

Honlapunkkal kapcsolatos véleményeket ill. anyagokat várunk a következő címen:
meszaroseszter75
gmail.com

Statisztika

Oldalainkat eddig
6921123 látogató
tekintette meg.

Ebben az évben: 175102
Ebben a hónapban: 33296
Ezen a napon: 178

LKW WALTER